התצלומים באוסף הנדרסון משקפים תקופה של שינויים ביפן, תום תקופת הבידוד תחת שלטון השוגונים של שושלת טוקוגאווה (1868-1603) והבהלה לקראת חברה תעשייתית מודרנית המבוססת על טכנולוגיה מערבית שאפיינה את תקופת מייג'י (1912-1868).
ג'ון ו. הנדרסון שהה ביפן בתוקף תפקידו כפקיד בנק אוסטרלי. במהלך שהותו אסף תצלומים ייחודיים של מראות מחיי היום יום ביפן והחיים שהתנהלו סביב נמלי המסחר נאגאסאקי, יוקוהאמה ובעיקר קובה. באוסף זה תצלומים של מראות ונופים שנותרו כבעבר ומשקפים את ניחוח יפן המסורתית, אך גם מראות שלא ניתן לראות עוד בימינו כגון נמל היראקאטה (1865) שכמעט ולא השתנה מאז ימי הביניים, הרחוב הראשי בקובה (1872) ובו בניינים מערביים, מנורות רחוב, מדרכות ומערכת ביוב, והתצלום המתעד את הרצח האכזרי של רב סרן בולדווין וסגן בירד ליד קאמאקורה (1864). באוסף גם תצלומים המתארים את ג'ון ו. הנדרסון ואת חבריו למועדון החתירה של קובה, ואת פתיחת המועדון בתחרות החתירה הראשונה בערב חג המולד, 1870.
אוסף הנדרסון נמצא היום בידי מר דיוויד ניומן מלונדון, אשר אוסף במהלך ארבעים השנים האחרונות ציורים ותצלומים יפניים מסוף תקופת טוקוגאווה ועד תקופת טאישו (1926-1912).