- עמוד הבית
- סדרת הרצאות
- מסביב לעולם | 2024- 2025
באמצעות מגוון סרטים מתרבויות שונות נצא למסע מרתק אל סוגיות של בין האדם לחברו, להוריו, לילדיו, למדינתו, לתרבותו ולאמונותיו. כל סרט וסגנונו, כל סרט והאופן שבו הוא משקף את התרבות שנוצר בה ואת עולמו האומנותי של יוצרו.
לרכישת כרטיסים להרצאה וסרט באולם לחץ כאן
המורה / יאן הרבק, סלובקיה (2016)
מרצה: רחל אסתרקין
צ'כוסלובקיה, תחילת שנות ה־80 של המאה ה־20. מורָה, אלמנתו של בכיר במפלגה הקומוניסטית, מוצאת דרך לקדם את עצמה ולקבל טובות הנאה.
על השתיקה כדרך חיים בעולם של דיקטטורה, על השחיתות וחוסר השוויון באידאולוגיה שדגלה בשוויון, על אהבת ילדים ועל דאגה הורית כשהן מתנגשות עם אתיקה וחינוך.
סיפור אחר / אבי נשר, ישראל (2018)
מרצה: רחל אסתרקין
הורים גרושים הנבהלים מחזרתה של בתם בתשובה ומנישואיה הקרובים נזעקים להצלתה, ויוצאים למסע רווי הפתעות אל נבכי החברה הישראלית, על שלל גווניה.
על הורות ומגבלותיה, על אמונה יוקדת וקיצונית באל, באלה או בחילוניות, ועל אבי נשר כסיסמוגרף של החברה הישראלית והתהליכים שהיא עוברת.
חולייטה / פדרו אלמודובר, ספרד (2016)
מרצה: רחל אסתרקין
עיבוד קולנועי מרהיב של המאסטרו פדרו אלמודובר לסיפורים של אליס מונרו, על אישה שבתה נטשה אותה לפני שנים בלי להשאיר הסבר.
על אימהות בסרטיו של אלמודובר, על החיבור בינו לבין אליס מונרו ועל המיתוסים מיוון הקלאסית כהסבר להתנהלות האנושית מאז ועד היום.
המילים הפשוטות / איוואן אטאל, צרפת (2017)
מרצה: רחל אסתרקין
בת למהגרים מוסלמים נאבקת על מקומה בחברה הצרפתית במפגש מטלטל עם מורה גזעני שטוף דעות קדומות ההופך למנטור שלה.
על רב־תרבותיות בצרפת, על רטוריקה לעומת אתיקה ועל הפוליטיקלי־קורקט השוטף את מושגי הטוב והרע.
האבנים הכחולות / ויין בלייר, אוסטרליה (2012)
מרצה: רחל אסתרקין
סיפורן האמיתי של להקת בנות אבוריג'יניות, שבסוף שנות ה־60 של המאה ה־20 הפכו, בניגוד לכל הציפיות, לסנסציה בעולם המוזיקה.
על גזענות ותופעת "הדור הגנוב" באוסטרליה, על ילדי הפרחים מלחמת וייטנם, על מוזיקה להרמת המורל של חיילים ועל מאבקם של האבוריג'ינים לשוויון.
לחזור הביתה / ז'אנג יימו, סין (2014)
מרצה: רחל אסתרקין
ז'אנג יימו, אחד מגדולי הבמאים בעולם, בסיפור על טרגדיה משפחתית שהיא מיקרו־קוסמוס לטרגדיה לאומית בצל המהפכה התרבותית.
על הקולנוע המרתק של יימו, על שלטון האימים של מאו, על המהפכה התרבותית ועל השכחה הפרטית והלאומית בהתמודדות עם העבר.