מקדשי זן רבים ביפן והגנים המטופחים שבמתחמם, מצטיינים בחללים בהם רב הריק על המלא. "העדר טעון" זה מעוגן בפילוסופיה הבודהיסטית והדאואיסטית. מבלי להיכנס לשאלה האם הזן הוא פילוסופיה אם לאו, הרי שקשה להתעלם ממאפיין בולט בו - השלמות הנובעת מהיותו חלק בלתי נפרד מהמעטפת התרבותית הכללית ביפן ומיישום תובנותיו בשירה, באמנות, בקליגרפיה ובציור הדיו, כמו גם באדריכלות, בעיצוב גנים ובשתיית תה. האמנות שהושפעה מפילוסופית ה"ריק" הבודהיסטית משקפת את תפיסת ה"כָּכוּת" (היות הדברים כפי שהינם). באמנות, עניות הסביבה נועדה לעזור לאמן ולצופה להיחלץ מן השאפתנות להתהדר בפאר ובהדר ולהביט במציאות בראיה ישירה ובלתי מתווכת.על פי גישה זו, בכל פעולה שזורות יחדיו מעשיות ויצירתיות, שהמשותף להן היא פשטות. בבסיסה של פשטות סימבולית זו עומד ה"העדר הטעון".