סיישירו ג'יי טומיאוקה (Seishiro Jay Tomioka) יוצר תצלומים דיגיטליים שאותם הוא מעבד בתוכנת מחשב Photoshop. נושאי יצירותיו, הלקוחים מן המיתולוגיה היפנית, מתמקדים בסיפורם של זוג האלים איזאנאגי (Izanagi) ואיזאנאמי (Izanami), בוראי העולם. איזאנאגי (הזכר) ואיזאנאמי (הנקבה) הם זוג האלים החמישי שהופיע על פי המיתוס. הם יצרו את האדמה ואת איי יפן, והולידו אלים רבים. כאשר איזאנאמי ילדה את אל האש היא נשרפה ומתה.
איזאנאגי התאבל על מותה וירד אחריה לארץ המתים האפלולית
(Yomi). אך מאחר שאיזאנאמי אכלה ממאכלי ארץ המתים היא לא יכלה לשוב עמו לארץ החיים. לאחר מכן, איזאנאגי יצא מארץ המתים וסגר אחריו במהרה את הפתח בסלע. הוא טבל במימי נהר קטן כדי לטהר עצמו מן המגע עם המתים. בעודו רוחץ במים נוצרו מספר אלים. אלת השמש, אמאטראסו (Amaterasu), שנהפכה לדמות מרכזית בפנתאון השינטואיסטי, נוצרה מטיפה שנשרה מעינו השמאלית. האגדה מספרת שמוצאה של המשפחה הקיסרית מאלה זו. אל הירח, טסוקיומי (Tsukiyomi), נולד מטיפה שנשרה מעינו הימנית, ואל הסערה, סוסאנואו (Susanoo), נולד מטיפה שנשרה מאפו.
המיתולוגיה היפנית הועברה בעל פה מדור לדור עד שהועלתה על הכתב במאה השמינית, בשני ספרים: קוֹג'יקי (Kojiki; רישום דברים עתיקים) וניהוֹנגי (Nihongi; ההיסטוריה היפנית).
ביצירותיו, טומיאוקה מנסה לפרש ולהמחיש את המיתוס היפני באופן מדויק אך שיהיה בעל משמעות גם לאנשים כיום. מטרתו לחשוף במיתוס מרכיבים המאפיינים את החיים המודרניים. הוא מאמין שכדי להבין את היפנים בהווה עלינו להבין את העבר, אך מנקודת מבט חדשנית ועכשווית. ההתמודדות האנושית בראשית ההיסטוריה הייתה דומה במהותה לזו בימינו: הישרדות בעולם בלתי צפוי. באופן טבעי כל תרבות הפכה ניסיון חיים זה לנרטיב, שהוא בה בעת ייחודי ואוניברסאלי. טומיאוקה רואה במיתולוגיה צומת דרכים שנפגשים בו הטבע, החברה, האמונה והרוחניות.
טומיאוקה החל את עבודתו במחקר מעמיק של המיתולוגיה היפנית. הוא התעניין באופן שהיא נוצרה וקרא תרגומים של מחברים שונים. כמו כן, הוא הקפיד לבחון פסלים מוקדמים ויצירות אמנות יפניות מסורתיות המתארים את איזאנאגי ואיזאנאמי. למשל, את פסלי ההאניווה (haniwa) מתקופת קופון (Kofun; מאה שלישית-מאה שישית לספירה). כדי ללמוד לעצב את התלבושות של הדמויות ביצירותיו הוא צפה בקלטת הווידיאו של מחזה הקאבוקי
(kabuki) "יאמאטו טאקרו" (Yamato Takeru) שבו הופיע השחקן המפורסם איצ'יקאווה אנוסקה ה־lll (Ichikawa Enosuke III). "המחקר עזר לי ליצור את המראה שחפצתי בו מאחר שהקאבוקי משמר מסורות עתיקות", הוא אומר.
אחר כך הכין טומיאוקה תרשים ליצירה וכמו במאי קולנוע תכנן את הרצף שבו יופיעו הדמויות. הוא עיצב את התלבושות ואת הדמויות ועבד על הליהוק של איזאנאגי ואיזאנאמי. טומיאוקה פנה לדוגמנית ואמנית הבמה ג'רמין טסואי (Germain Tsui), שהיא גם מעצבת תלבושות למשחקי תחפושות (cosupure). ג'רמין תפרה את התלבושות על פי העיצוב המקורי שלו וגם דגמנה בדמותה של איזאנאמי.
לתפקיד איזאנאגי ליהק טומיאוקה את אייסאקו טוקויאמה (Eisaku Tokuyama), דוגמן חובב מסן פרנסיסקו, שהכיר באמצעות האינטרנט, ואת הירושי קאטורי. טומיאוקה הנחה את שני הדוגמנים וצילם אותם בתלבושות על רקע שחור. לאחר שצילומי הסטודיו הושלמו הוא יצר את הקומפוזיציה של התמונות באמצעות מחשב: תחילה על ידי מיקום ראשוני של רצף הדמויות ולאחר מכן על ידי עיבודם המפורט והוספת הרקע. לרקע השתמש בדוגמאות טקסטיל מתקופת מייג'י (Meiji; 1912-1868) וטאישו (Taisho; 1926-1912).
סיישירו ג'יי טומיאוקה הציג תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארצות הברית, בדרום אמריקה וביפן.